نید وبمستر

خدمات وردپرس | تبلیغات آنلاین | توسعه ی کسب و کار اینترنتی | امنیت وبسایت | درامد اینترنتی | توسعه ی وردپرس

نید وبمستر

خدمات وردپرس | تبلیغات آنلاین | توسعه ی کسب و کار اینترنتی | امنیت وبسایت | درامد اینترنتی | توسعه ی وردپرس

نید وبمستر | خدمات وردپرس | تبلیغات آنلاین | توسعه ی کسب و کار اینترنتی | امنیت وبسایت | درامد اینترنتی | توسعه ی وردپرس |

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

disavow کردن لینک‌ ها

disavow کردن لینک‌ ها

disavow کردن بک لینک‌ ها

disavow کردن بک لینک‌ ها  

اسپم یا جفنگ که در انگلیسی spam نامیده می شود، به معنای پیامی است که بدون درخواست و رضایت گیرنده و معمولا در حجم انبوه ارسال می شود. یکی از انواع اسپم ها، هرزنامه است. هرزنامه ممکن است در هر جایی مثل ایمیل و یا بخش نظرات وبلاگ ها و وب سایت ها ارسال شود. اما ما در این مقاله می خواهیم در ممورد «لینک های اسپم» و مشخص «رد کردن لینک های اسپم» یا همان Dismiss spam links صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

گام اول: شناسایی لینک های اسپم

قبل از رد کردن لینک های اسپم باید به فکر شناسایی آن ها باشید. اکثر وب مستران و سئوکاران توجهشان به سمت لینک های اسپم سایت مرجع است، اما موضوع در عمل بسیار متفاوت است و فقط نمی توان سایت لینک دهنده (مرجع) را معیار سنجش وضعیت لینک قرار داد!

از نظر من، لینک های اسپم را می توان به 9 دسته، تقسیم کرد که در ادامه ذکر می شود:

  1. لینک های Side-wide: لینک هایی که در تمامی صفحات تکرار می شوند. مانند لینک هایی که در Header, Footer و یا درSidebar سایت ها قرار می گیرند.
  2. لینک هایی که صفحات بالای صد External Link داده شده اند (یعنی یک صفحه بیش از 100 لینک خروجی داشته باشد).
  3. لینک هایی که توسط Link Blast (نرم افزار های ساخت بک لینک) ساخته می شوند.
  4. لینک هایی که از دامنه هایLink farm و Content Farm داده می شوند.
  5. لینک هایی که همه با یک Anchor Text به یک صفحه داده می شوند .
  6. لینک هایی که از دامنه های با Spam Score بالای 5 داده می شوند.
  7. لینک های پست مهمان، البته در برخی اوقات.
  8. دایرکتوری های بی کیفیت
  9. لینک های تبادلی

disavow کردن بک لینک‌ ها

 

تا کنون در مورد لینک های اسپم و دسته بندی آن ها نکات کلی را فهمیدید. حالا نوبت آن استکه به پنل وبمستر تولز یا اکانت Ahrefs و Majestic خودتان مراجعه کنید و همه ی لینک های موجود را Track کنید تا لینک های Spam شناسایی شوند.

مرحله 2: آموزش رد کردن (Disavow) لینک های اسپم

برای رد یا جلوگیری لینک های Spam سایت، ابتدا باید بر اساس توضیحاتی که در بالا اشاره کردم، یک لیست از بک لینک های اسپم تهیه کنید. پس از تهیه و اماده سازی این لیست یک فایل Text با نام Disavow.txt ایجاد کنید و محتویات زیر را درون آن قرار دهید. (در انتهای این بخش یک فایل نمونه از یک Disavow استاندارد گذاشته می شود).

# Page Disavow

spamdomain.com/spamlinks/

# Domain Disavow

domain:spamdomain.com/

محتویات فایل Disavow.txt شما باید به دو بخش تشکیل شود؛ بخش اول Page Disavow و بخش دوم Domain Disavow. در بخش اول لیست صفحاتی که می خواهید لینکتان از آن توسط گوگل Crawl نشود را قرار دهید و در قسمت دوم لیست دامنه هایی که می خواهید تمامی لینک هایش در تمامی صفحات توسط گوگل Crawl نشود را قرار دهید.

برای روشن تر شدن توضیحات توجه شما را به یک مثال که در ادامه بیان می شود، جلب می کنم:

اگر دامنه ای هست که شما از 10 صفحه آن لینک با کیفیت گرفته اید یا خود مدیر سایت آن لینک ها را به شما داده است و از 10 صفحه 9 صفحه لینک با کیفیت دریافت کرده اید، اما یکی از صفحات آن سایت Link farm است، نیازی نیست که همه لینک های آن دامنه را به دامنه خود را Disavow کنید و اتوریتی لینک های با کیفیت را از دست دهید. پس فقط صفحه اسپم را در لیست Page Disavow قرار دهید. اما اگر از دامنه ای لینک Side-Wide دریافت کردید و یا سایت های رقیب به شما لینک داده اند بهتر است آدرس دامنه را در بخش Domain Disavow قرار دهید تا کار را راحت تر یکسره کنید!

دانلود فایل نمونه Disavow


disavow کردن بک لینک‌ ها

 

مرحله 3: آپلود فایل Disavow در سرچ کنسول

اکنون اگر فایل Disavow.txt شما آماده است به لینک:

کلیک کنید !

مراجعه کنید و وارد اکانت گوگل خود که در آن سایتتان را Verify کرده اید شوید. البته می توانید اکانت مدنظرتان را از منوی سمت راست بالای صفحه نیز انتخاب کنید مانند تصویر زیر:

  آپلود فایل Disavow در سرچ کنسول  

سپس سایت مدنظر را انتخاب (Select) کنید و بر روی دکمه قرمز رنگ Disavow Links کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید. در صفحه بعد دوباره بر روی دکمه خاکستری رنگ Disavow Links کلیک کنید تا پنجره ی آپلود فایل برایتان باز شود. در این پنجره باید بر روی گزینه Choose File کلیک کنید و مسیر فایل Disavow  ساخته شده را بدهید. در پایان نیز گزینه Submit را بزنید.

اگر تمامی مراحل فوق را به درستی گذرانده باشید، چند ثانیه پس از آپلود، گوگل تعداد لینک ها و دامنه های معرفی را به صورت جداگانه اعلام می کند.

مرحله 4: پروسه تایید Disavow توسط گوگل

اکنون باید منتظر باشید باشید تا تغییرات توسط گوگل در نتایج جستجو اعمال شود تا سایت رتبه بهتری دریافت کند. البته این روند به این شرط صورت می پذیرد که سایت های اسپم و غیر اسپم را به درستی تفکیک کرده باشید. این نکته را فراموش نکنید که اگر بک لینک دامنه ای از نظر گوگل اسپم نباشد، اما از نظر شما اسپم شناخته شود و در لیست Disavow شما قرار بگیرد، نه تنها وضعیت سایت شما بهبود پیدا نمی کند، بلکه به مراتب بدتر هم می شود.

روند اعمال تغییرات در نتایج گوگل پس از آپلود و تایید فایل بین 1 الی 4 ماه صورت می گیرد. بنابراین اگر تغییرات بزرگی در نتایج سایتتان در بازه زمانی کمتر از یک ماه پس از آپلود فایل Disavow مشاهده کردید مطمئن باشید که مربوط به Disavow نبوده و عوامل دیگری مانند از دست دادن بک لینک، تغییرات الگوریتمی، قدرتمند تر شدن رقبا و ... علت این تغییرات بودند.

نکات مهم در Disavow کردن لینک های اسپم

  1. لینک های Side-wide بعد از بروزرسانی شهریور ماه 95 جزء دسته لینک های اسپم شناسایی می شود و گوگل قادر به شناسایی آن ها است.
  2. فایل Disavow به صورت دستی توسط کارشناسان گوگل بررسی نمی شود و تمامی فرآیند اتوماتیک انجام می شود.
  3. در صورتی که دامنه فارسی مانند: طراحی-سایت.ir به شما لینک داده باشد با کد دامنه که با Xn شروع می شود را پیدا کنید و آدرس آن را در فایل قرار دهید.
  4. به هیچ عنوان نرم افزار های تست کیفیت لینک رو تایید نمی کنم!
  5. در انتهای آدرس دامنه ها یا صفحات ازاستفاده نکنید.
  6. نام فایل حتما نباید Disavow باشد اما فرمت حتما باید به صورت Txt باشد.

امیدوارم این نوشته مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و شما توانسته باشید به راحتی لینک های اسپم سایتتان را شناسایی و حذف کرده باشید.

برگرفته از: https://seofox.ir/spam-links-disavow/

 

نظرات (۱)

salam
mersi

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی